Hoe zit het intussen met m'n migraine? Tweede update.

Na m'n post met overpeinzingen naar aanleiding van m'n eerste suikervrije maand vroeg een vriendin me ... en hoe zit het nu eigenlijk met je migraine? Het spreekt voor zich dat ik me wel érg onnozel voelde dat ik dat vergeten was in de post te zetten!

Na ongeveer een halve maand gaf ik jullie al eens een update. De eerste twee weken ging het niet zo goed, achteraf gezien waarschijnlijk door een detox-effect. Ik zou ieder van jullie die ooit een suikervrije periode zou willen doen dus ook ten stelligste op het hart drukken niet cold turkey te stoppen maar dit langzaamaan af te bouwen.

De twee weken erna leek het veel beter te gaan, zoals jullie hieronder kunnen zien. 

De laatste twee weken is het echter weer terug naar af: van de laatste 11 dagen had ik maar liefst 9 dagen migraine...


Ik denk dat het dus tijd is om bijkomende acties te nemen. Ik weet nog niet zo goed hoe ik deze vorm ga geven. Misschien ook een tijdje met kaas stoppen, omdat ik dat nu véél meer eet dan voor m'n suikervrije periode (zowel als beleg als als tussendoortje) maar kaas kan dus ook wel degelijk een migrainetrigger zijn. 

Ofwel de tip van m'n collega opvolgen wiens vrouw van haar migraine afraakte met een soort van massage-apparaatje. Zij heeft er eentje van Cefaly (de dual) maar die wordt tegenwoordig helaas niet meer verkocht. Op 2ehands.be vond ik er eentje van een ander merk, Paingone Qualm. 

Ofwel regelmatiger slapen. Of terug naar de kine. Of meer ademhalingsoefeningen/yoga/mediteren. 

Ofwel stimulatie van de nervus vagus door oefeningen of, iets waar ik al jaren over denk, een daith piercing. (Over het eerste las ik een boeiend boek, Activeer je nervus vagus van Luc Swinnen, voor het tweede heb ik vóór corona op het punt gestaan een afspraak te maken in de NVS Migraine Kliniek in Veldhoven, Nederland.)

Ofwel een combinatie van al deze dingen... Ik zal me laten inspireren door het boek The Migraine Relief Plan, dat ik onlangs las (waarover later meer) en alvast m'n eigen plan op stellen. Wordt vervolgd!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Wafels zonder suiker en soep mét ...

Derde keer suikervrije crumble, goeie keer