Welke suikervrije producten bestelde ik intussen nog?

Vorige week schreef ik over de nieuwe producten die ik in m'n winkelmandje had zitten. Intussen hebben we nog een keer boodschappen gedaan en zaten er weer enkele nieuwe ontdekkingen bij:

  • suikervrije bouillon van de Hobbit (waarover ik hier al schreef)
  • pure chocolade van Lindt met maar liefst 99% cacao! (Want ik ben met onze jongste die serieus ziek is geweest nog steeds niet in Holland & Barrett geraak voor cacao nibs ...)
  • mayonaise zonder suiker (ik heb best lang moeten zoeken maar uiteindelijk bleek de mayonaise met eieren van de witte producten (Everyday bij Colruyt) een van de weinig te zijn die geen suiker bevatten. De mayonaise met citroen van hetzelfde melk bevat dan weer wel dextrose ... 
Verder kocht ik voor de kinderen ook nieuwe choco van Balade omdat die toch ietwat gezonder (of beter: minder ongezond) is dan andere chocopasta's. Als voornaamste ingrediënt heeft deze namelijk geen suiker maar wel 1) melk en 2) chocolade. Suiker komt "pas" op nummer 3. Er zit verder ook wel maltodextrine in maar toch bevat het maar de helft (!!) suiker van Nutella (27,6g tegenover 56,3g / 100g). Helaas vond onze oudste deze wel alweer niet lekker ... Onze jongste wel!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe zit het intussen met m'n migraine? Tweede update.

Wafels zonder suiker en soep mét ...

Derde keer suikervrije crumble, goeie keer