Wat voor nieuwe producten zitten er in mijn winkelmandje

Gisterenavond mocht Wim eindelijk de Collect & Go gaan halen met een aantal nieuwe producten die ik bestelde om uit te proberen! Wat bracht hij zoal mee?

  • volkoren pannenkoekenmix (met volkoren tarwemeel en boekweitmeel)
  • boekweitmeel (met 5 euro per kilo wel zo'n 10 keer duurder dan gewone bloem)
  • amandelmeel (daar durfde ik zelfs niet naar de prijs kijken)
  • volkoren wraps (dubbel zo duur als de gewone wraps van Boni met wit meel en dextrose)
  • crunchy pindakaas (van Boni, de niet-crunchy die we in huis hebben van hetzelfde merk bevat wél dextrose ... Weetje: bij Calvé is het net omgekeerd: daar bevat de crunchy wél dextrose en de gewone niet!)
  • muesli (de bio van Boni bestaat uit haver, tarwe, rozijnen, dadel, gerst, zonnebloempitten, maïs, appel, hazelnoot en amandel. Helaas is aan de maïsvlokken wel een beetje suiker toegevoegd en de rozijnen en dadel zijn natuurlijk ook niet onschuldig maar gelukkig lust ik muesli niet zo heel graag, dus is het maar om een beetje in de yoghurt te strooien ...)
  • volkoren penne, spaghetti en spirelli (ook wel weer anderhalve keer zo duur als 'gewone' pasta)
En ... niet helemaal suikervrij maar toch al een "upgrade" van wat ik normaal zou kopen:
  • meergranen sandwiches (om hotdogs te maken met veggie braadworst; helaas ook met suiker en dextrose ... ik vond geen enkele veggieworst zonder. Ik postte intussen op een vegan Facebookgroep wel een vraag naar recepten om zélf veggie burgers, balletjes, worst e.d. te maken!)

En ... in de categorie niet echt gezond maar wel suikervrij:

    • zoute chips (ik kocht kleine zakjes zodat ik niet in de verleiding kom om een grote zak leeg te eten...Wisten jullie trouwens dat er in de meeste andere soorten chips wel suiker of alternatieven zijn toegevoegd? Zoute chips is enkel aardappel, olie en zout maar de meeste ingrediëntenlijsten van andere soorten chips zijn wel 10 keer zo lang, met dus een hoop rommel erin)
    • pizza met broccoli en champignons  (met een mooie "cleane" ingrediëntenlijst: tarwebloem, 17% mozzarellakaas, 16% spinazie, 16% gezeefde tomaten, 10% broccoli, 7,9% champignons, 5,6% tarwevolkorenmeel, water, 1,7% olijfolie extra vierge, 1,5% tomatenconcentraat, gemodificeerd zetmeel, zeezout, basilicum, gist, knoflook, peper)
    En verder natuurlijk ook nog veel gezonde groentjes, fruit en noten, yoghurt, kaas en eitjes.

    Wat ik ook nog heel graag zou willen maar wat ze bij Colruyt helaas niet hebben, zijn cacao nibs (ook wel 'cacaokernen' genoemd). Dat zijn stukjes pure cacao zonder suiker of andere toevoegingen. Ik ben namelijk een echte chocoholic en zou heel graag eens experimenteren met cacao nibs in m'n yoghurt, havermout of (suikervrij) gebak. Ik vond er wel bij Bioplanet, Holland & Barrett en online in de Notenshop, waar ze veruit het goedkoopst zijn, maar waar je bij bestellingen onder de 35 euro helaas evenveel betaalt voor levering als voor een zakje cacao nibs zelf ... Dus misschien binnenkort de kinderen nog eens mee naar de bib nemen en op de terugweg langs bij Holland & Barrett! Ik hou jullie op de hoogte.

    Reacties

    Populaire posts van deze blog

    Hoe zit het intussen met m'n migraine? Tweede update.

    Wafels zonder suiker en soep mét ...

    Derde keer suikervrije crumble, goeie keer