Hoe zit het intussen met m'n migraine?

Ok, we zijn nu een dikke week ver in m'n suikervrije dieet. Tijd om een stand van zaken op te maken over het effect op m'n migraine. Spoiler alert: het ziet er niet goed uit ...

Om m'n migraine-aanvallen bij te houden, gebruik ik de app "Migraine Manager". Ik startte ongeveer twee jaar geleden met het bijhouden van een dagboek. Dat was toen in functie van een studie rond een nieuwe CGRP-remmer in het UZ Brussel waaraan ik hoopte deel te kunnen nemen, maar waar voor ik uiteindelijk helaas toch niet in aanmerking bleek te komen. Voor de studie gebruikte ik een andere app maar nadien ben ik Migraine Manager beginnen gebruiken omdat deze rechtstreeks kan communiceren met je neuroloog. Als ik op consultatie ga, kan die dus in één oogopslag zien hoe vaak en wanneer ik migraine heb gehad en hoe erg die was en welke medicatie ik wanneer genomen heb.

Op je homepage zie je een overzichtje van je migrainedagen en medicatie per week, maand of jaar:


Je kunt ook medicatie-herinneringen instellen en humeur en slaap bijhouden maar die functies gebruik ik niet (meer).

De app is redelijk makkelijk in gebruik. Als je een aanval hebt, klik je rechts bovenaan op Toevoegen en voeg je datum en tijdstip toe, intensiteit en eventuele medicatie. Wat wel vervelend is, is dat je ook al meteen het einduur van je aanval moet invullen en ook het effect van de medicatie. Wat je natuurlijk nog niet kunt als de aanval nog bezig is. En 9 keer op 10 denk ik er ook niet meer aan het achteraf aan te passen ...

Anyway, terug naar mijn kalender. Zoals je ziet, ziet die er de laatste 10 dagen niet al te best uit. Gisteren dacht ik even dat ik eindelijk nog eens een migrainevrije dag had maar ik had in de namiddag een afspraak bij de kinesist en daarna volgde een aanval die zo erg was dat ik na het avondeten in m'n bed ben moeten kruipen (en voor de tweede week op rij m'n koorrepetitie gemist heb)...

Behalve de aanval van gisteren, is het een beetje raden naar hoe dit nu komt. Is dit toeval? Of is dit een bijwerking van het suikervrije dieet? En als het dit laatste is, is het dan een ontwenningsverschijnsel? De toekomst zal het uitwijzen ... ik heb me in elk geval voorgenomen dit dieet minstens een maand vol te houden dus nog even doorbijten. En hopen dat het inderdaad aan toeval te wijten is!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe zit het intussen met m'n migraine? Tweede update.

Wafels zonder suiker en soep mét ...

Derde keer suikervrije crumble, goeie keer