Nieuwe wafel-poging

Omdat m'n eerste poging tot suikervrije wafels wel oké maar niet geweldig was, ging ik op zoek naar een ander recept. Dat vond ik hier

Zonder kwark (of yoghurt) deze keer maar wel met boter. Véél boter. Pas achteraf las ik onderaan het recept dat je de helft van de boter ook kunt vervangen door ... plattekaas of Griekse yoghurt of zelfs olijfolie. Ook wordt er gesuggereerd om de boter te vervangen door (ongezoete) appelmoes of ... geplette avocado! 

In het recept staat bij de ingrediënten ook optioneel suikervervanger maar die heb ik niet gebruikt. 

De wafels zijn makkelijk te maken en zien er heel mooi uit:



En ze smaakten ook heel lekker! Ik at ze deze keer wél onmiddellijk toen ze nog warm waren. Maar ik heb ze achteraf ook koud gegeten, zelfs zonder beleg, en zelfs dat viel best mee.

Voor herhaling vatbaar!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe zit het intussen met m'n migraine? Tweede update.

Wafels zonder suiker en soep mét ...

Derde keer suikervrije crumble, goeie keer