Wafels zonder suiker en soep mét ...

Omdat ik de nootjes, kaasblokjes en yoghurt intussen wel beu ben en maar zin blijf hebben in iets "écht" lekkers, bakte ik gisteren wafels! 

Ik volgde een recept van het Diabetesfonds, dat heel makkelijk bleek en dat een resultaat gaf dat heel mooi oogde. Ik maakte helaas de fout de wafels niet meteen op te eten maar te bewaren voor het dessert. Toen ze waren afgekoeld, waren ze redelijk taai geworden. Op zich zijn ze ook nogal smaakloos maar met wat fruit en kaneel (zoals in het recept gesuggereerd wordt) waren ze wel oké. De kinderen vonden ze helaas maar niks!


Ik at gisterenavond na het avondeten dus nog wel een wafel, toch verdween de zin in iets lekkers niet helemaal en tegen de tijd dat ik in de zetel kon ploffen, deed ik dat dan ook met een zakje nootjes ... en geen gewone, nee, het waren borrelnootjes, waar dus helaas ook suiker in zit.

Verder zondigde ik vanmiddag ook nog een keer toen ik op het werk wat soep wilde maken voor bij m'n boterhammen (die wel suikervrij belegd waren met kruidenkaas en bietenspread van Lidl) en in de Royco Minute-groentensoep naast nog wat andere rommel ook glucosestroop bleek te zitten.

En dat was helaas nog niet alles want omdat ik alweer de hele dag hoofdpijn had, was de zin om uitgebreid te koken vanavond ver te zoeken en maakte ik aardappelnootjes uit de oven, waar ook dextrose in zat, en vegetarische balletjes van een bereidingsmix van Greenforce, wat wel gezond klinkt maar waar ik tussen de ingrediënten op de Duitse verpakking ook "Karamellzuckersirup" en "Maltodextrin" ontwaarde. 

't Is allemaal een beetje ontmoedigend omdat ik de indruk heb dat ik echt wel veel moeite moet doen: om 's morgens geen hagelslag op de boterham te doen - of zelfs maar de restjes boterham met choco van de kinderen op te eten, op het werk geen koekje bij de koffie te nemen, 's avonds na het eten niet samen met de kinderen in het dessert te vliegen of als ze in bed liggen nog een koekje of stukje chocola te snoepen. Dat was dus een doorsnee dag voor mij vóór dit "suikervrije" dieet, moet ik met schaamrood op de wangen toegeven. Ach ja, 't is nog maar de eerste week en Rome is ook niet in één dag gebouwd, toch? Wie weet krijg ik morgen wel extra motivatie als m'n man de Collect & Go mag gaan halen met nieuwe dingen om uit te proberen. Daarover later meer!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe zit het intussen met m'n migraine? Tweede update.

Derde keer suikervrije crumble, goeie keer