Tweede crumble-poging

Omdat m'n eerste poging tot het maken van suikervrije crumble geen onverdeeld succes was, ben ik op zoek gegaan naar een ander recept. Dat vond ik bij Blij Suikervrij. De eenvoud van het recept sprak me meteen aan! Ik ging ook deze keer aan de slag met een restje dat mee terug van school kwam, appel deze keer.

  • Ik stoofde de appel met wat water en voegde daarna kaneel en rozijnen toe.
  • Daarna bakte ik (in dezelfde pan, om afwas te sparen!) 25g amandelmeel met 15g boter. (Volgens het recept moest het met kokosolie maar dat had ik niet in huis ...)
  • Als fantasietje voegde ik nog wat amandelschilfers toe.
  • Klaar!


Wederom smaakte het zoals het eruitzag: veel beter dan m'n eerste poging! Al vond ik het wel érg 'amandelig' en lag het achteraf ook een beetje op m'n maag.

Hoewel dit best wel voor herhaling vatbaar is, kan ik van een echt succes helaas nog niet spreken. Ik zet dus m'n zoektocht voort! Tips welkom!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe zit het intussen met m'n migraine? Tweede update.

Wafels zonder suiker en soep mét ...

Derde keer suikervrije crumble, goeie keer