Volkoren pannenkoeken

Toen ik woensdagmiddag onze oudste van school ging halen en enkele voorstellen deed voor de lunch, koos hij pannenkoeken. Het geschikte moment om m'n nieuwe volkoren pannenkoekenmix van de Colruyt uit te proberen, dacht ik! Not ...

De mix bevat naast volkoren tarwemeel ook volkoren boekweitmeel en een beetje zout. Enkel nog melk en eieren toevoegen en bakken maar! Ik volgde minutieus de aanwijzingen op de verpakking maar vond het deeg wel erg dik. Eens in de pan viel het echter wel mee en kon ik er toch redelijk dunne pannenkoeken mee bakken.




Als beleg ging ik voor amandelpasta, maar Lucas wilde graag een piratenpannenkoek:

Alle mooie figuurtjes ten spijt, vond hij het niet lekker en heeft hij de pannenkoek niet opgegeten. Jammer, want met dat beleg kon ik het natuurlijk ook niet meer eten... Dat blijft trouwens wel een moeilijk dingetje. Zelf heb ik al veel minder moeite om beleg of een tussendoortje zonder suiker te kiezen maar als er boterhammen met choco of koeken van de speeltijd o.i.d. over zijn, vind ik het zo'n zonde om dat gewoon weg te gooien.

Anyway, zelf vond ik pannenkoeken wél lekker. Oké, met gewone bloem zouden ze wel lekkerder zijn geweest. En ja, met suiker zouden ze helemaal 'af' zijn geweest. Maar deze waren ook wel smaakvol, gewoon een andere smaak dan ik gewoon ben. Alle tips voor suikervrij pannenkoekenbeleg zijn trouwens zeker ook welkom.

Omdat onze oudste de pannenkoeken niet lekker vond (en de jongste ziek in de zetel lag te slapen) heb ik nu 3 porties van 5 pannenkoeken in de vriezer zitten!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe zit het intussen met m'n migraine? Tweede update.

Wafels zonder suiker en soep mét ...

Derde keer suikervrije crumble, goeie keer